ThommessenFlow Finn folk
-
Klienter

Grønn uke vol. IV: Unngå grønnvasking – hvordan sikre troverdig bærekraftskommunikasjon?

Smarttelefon
- , Digitalt

Med økte krav til åpenhet rundt bærekraft blir det stadig viktigere å unngå grønnvasking og sikre at miljøpåstander bygger på solid dokumentasjon. Med regelverk som EUs Green Claims Directive stilles det nå strenge krav til hvordan selskaper kommuniserer sitt bærekraftsarbeid, og brudd på regelverket kan få store konsekvenser.

I dette webinaret får du innsikt i hvordan sikre dokumenterte og etterprøvbare bærekraftspåstander, samt hvilke konsekvenser feilaktige eller misvisende miljøpåstander kan få. Vi ser også på restriksjoner rundt bruk av klimakompensasjon i markedsføring.

Thommessen Grønn uke vol. IV

For fjerde år på rad inviterer vi til en uke dedikert til bærekraft. Fra tirsdag 19. november til torsdag 21. november kan du delta på en serie nyttige og praktiske webinarer som tar for seg viktige temaer som bærekraftsdirektivet CSRD, grønnvasking og klimakvoter. Les mer om programmet og meld deg på her.

Kompetanseområde

Foredragsholdere

  • Julie Rasmussen Solli, Specialist Counsel Advokat

    Julie jobber med tvisteløsning og rådgivning innenfor opphavs,- varemerke,- design - og markedsføringsrett. Julie har særlig kunnskap om forbruker- og markedsføringsrett og bistår nasjonale og internasjonale selskaper med alle aspekter knyttet til levering av varer og tjenester til forbrukere.

Kontaktpersoner

  • Anne-Marthe Arnulf, Senior Event and Marketing Consultant

    Anne-Marthe jobber i Thommessens avdeling for marked, kommunikasjon og klientutvikling. Hun har ansvar for markedsrettede tiltak, eventer og CRM.

Aktuelt